Αντιοξειδωτικά ή αντιοξειδωτικές ουσίες λέγονται οι ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρά μας από την διάβρωση, που επιφέρουν στα κύτταρα, οι φυσιολογικές και αναπόφευκτες διαδικασίες της οξείδωσης.

Η κακή διατροφή, οι ανθυγιεινές συνήθειες, οι περιβαλλοντικές συνθήκες και γενικά ο σύγχρονος τρόπος ζωής, επιβαρύνουν τα κύτταρα του οργανισμού και συχνά προκαλούν τη φθορά ή καταστροφή τους. Ο οργανισμός παράγει δικά του αντιοξειδωτικά, έχει όμως ανάγκη και τα αντιοξειδωτικά που προσλαμβάνει μέσω συγκεκριμένων τροφών

Τα αντιοξειδωτικά μπορούν και αποκαθιστούν βλάβες που προκαλούν στον οργανισμό μας οι ελεύθερες ρίζες. Με τη χρήση προιόντων, που περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες, δίνουμε στο σώμα μας την υγρασία, που τόσο πολύ έχει ανάγκη.

Αν έχετε λιπαρό δέρμα σίγουρα ένα serum χρειάζετε για να επέλθει η ισορροπία, που τόσο έχουμε ανάγκη. Αν έχετε ξηρή ή κανονική επιδερμίδα, σίγουρα θα χρειάζεστε μια ενυδατική κρέμα για το πρόσωπο σας.

Επίσης σημαντικές έρευνες έχουν καταδείξει τη σημασία των αντιοξειδωτικών και κάποιων συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών που μπορούν να προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στο δέρμα. Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες δύναται να παίξει ουσιαστικό ρόλο στην πρόληψη ενάντια σε χρόνιες παθήσεις, γι’ αυτό και υπάρχει η διατροφική σύσταση για 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως (όπου 1 μερίδα αντιστοιχεί π.χ. σε ένα φρούτο μεσαίου μεγέθους ή σε ένα φλιτζάνι σαλάτα).


Αντιοξειδωτικές ουσίες είναι:

Η βιταμίνη Α, το βήτα καροτένιο, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε, το σελήνιο και τα φλαβονοειδή.

Τρόφιμα τα όποια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες είναι:

κατά κύριο λόγο τα φρούτα και τα λαχανικά, όπως τα πορτοκάλια, οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα κεράσια, ο αρακάς.

Η κατανάλωση «αντιοξειδωτικών φυσικών τροφών» σε συνδυασμό με τη φυσική άσκηση και τον ύπνο, θεωρούνται ως οι τρεις βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη μακροζωία.

Γίνονται αναφορές απο:Antioxidant