Οι περισσότερες από εμάς απολαμβάνουμε ένα πιάτο μακαρόνια, με διάφορους συνδυασμούς. Κάποιες φορές υπερβάλλουμε και λίγο γιατί τα απολαμβάνουμε.

Έχετε σκεφτεί όμως τα οφέλη, που έχουμε από την κατανάλωση τους;

Σε αυτό το άρθρο θα δείτε τα οφέλη που έχουμε από την κατανάλωση ζυμαρικών.

Πρώτα από όλα με τα ζυμαρικά κάνουμε πρόσληψη υδατανθράκων. Το ημερήσιο ποσοστό πρέπει να είναι 50-55%, στο σύνολο της διατροφής μας. Είναι σημαντικός παράγοντας γιατί ενισχύει τα αποθέματα ενέργειας σε γλυκογόνο. Ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά, που το έχουν ανάγκη.

Είναι άριστη πηγή βιταμινών, μετάλλων και φυτικών ινών ιδίως αν είναι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως. Εάν καταναλώσετε ½ φλυτζάνι ζυμαρικά περιέχουν 90 θερμίδες με αρκετό ασβέστιο και σίδηρο. Αν είναι και ζυμαρικά ολικής αλέσης τότε λαμβάνετε περισσότερο σελήνιο, κάλιο και μαγνήσιο που προστατεύουν την καρδιά, ρυθμίζουν τον μεταβολισμό και ισορροπούν τα υγρά στο σώμα.

Επίσης οι φυτικές ίνες είναι σημαντικές για τον ανθρώπινο οργανισμό γιατί ρυθμίζουν την λειτουργία του εντέρου. Σύμφωνα με καναδική έρευνα οι αδύνατοι άνθρωποι λαμβάνουν πάνω από 19 γρ. φυτικών ινών σε ημερήσια βάση ένω οι υπέρβαροι δεν φτάνουν ούτε τα 13 γρ.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ

Θερμίδες: 221 kcal100gr
ΠΡΩΤΕΪΝΗ: 8gr / 20%
(ΤΡΥΠΤΟΦΑΝΗ): 0,11gr / 40%
ΛΙΠΟΣ: 1 gr / 2%
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ: 43gr / 14%
ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ:  0 mg / 0%
ΝΑΤΡΙΟ: 1 mg / 0%
ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ: 0,7 mg / 5%
ΝΙΑΣΙΝΗ: 0,6 mg / 3%
ΘΕΙΑΜΙΝΗ: 0,1 mg / 2%
ΡΙΒΟΦΛΑΒΙΝΗ: 0,1 mg / 2%
BITAMINH B6:  0,1 mg / 3%
ΦΟΛΙΚΟ ΟΞΥ:  9,8 mcg / 2%
ΣΕΛΗΝΙΟ: 37 mcg / 53%
ΣΙΔΗΡΟΣ:  1,2mg / 10 %
ΜΑΓΓΑΝΙΟ: 0,5mg / 23%
ΜΑΓΝΗΣΙΟ: 25,2mg / 6 %
ΑΣΒΕΣΤΙΟ: 9,8mg / 1%
ΦΩΣΦΟΡΟΣ: 81,2mg / 8%

Τέλος να αναφερθούμε ότι αν συνδυάσετε τα ζυμαρικά με σάλτσες, που περιέχουν ντομάτα θα έχετε και μεγαλύτερα οφελή γιατί σάλτσα ντομάτας σε μια μερίδα μακαρόνια προσφέρει βιταμίνη Α, βιταμίνη C, ασβέστιο και σίδηρο, ενώ χρησιμεύει ως πηγή λυκοπενίου. Σε έρευνα μάλιστα που διενεργήθηκε το 2001 έδειξε οτι τα ζυμαρικά με σάλτσα ντοματά μειώνουν τις πιθανότητες καρκίνου και μάλιστα του προστάτη αδένα. Πολύ σημαντικό για τους άντρες της ζωής σας.

Θέλετε κάτι άλλο για να πειστείτε ότι τα ζυμαρικά μπορούν να γίνουν προστάτες της υγεία μας; Προσοχή λοιπόν τους τύπους ζυμαρικών που χρησιμοποιείτε και από τι αλεύρι είναι παρασκευασμένα.

Η δύναμη της διατροφής είναι απίστευτη και μπορεί να αλλάξει πραγματικά τη ζωή μας. Μέσα απο το ΒeU θέλουμε να σας ενημερώσουμε για κάθε τι που οφελεί την υγεία σας.

Γίνονται αναφορές απο:

Οι υδατάνθρακες
Η θρεπτική αξία των ζυμαρικών – Θρεπτικά συστατικά και οφέλη για την υγεία
Oxidative DNA damage in prostate cancer patients consuming tomato sauce-based entrees as a whole-food intervention