Πολλές φορές μπορεί να νιώθετε ότι πεινάτε και η απλή λιγούρα να σας οδηγεί στην κατανάλωση τροφίμων και σνάκ που έχουν ψηλή περιεκτικότητα θερμιδών.  Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικές επιλογές που είναι πρακτικά εύκολες και ταυτόχρονα υγιεινές και χαμηλές σε θερμίδες οι οποίες δεν θα σας φορτώσουν με τύψεις και περιττές θερμίδες.

40γρ. Αγγουράκι περιέχει μόνο 4 θερμίδες.  Το 95% του αγγουριού αποτελείται από νερό και η φλούδα του περιέχει αρκετές φυτικές ίνες οι οποίες χρειάζονται για την ομαλή λειτουργία του εντέρου.  Επίσης περιέχει βιταμίνες Α, C, K, κάλλιο και μαγνήσιο.

40γρ. Μανιτάρι περιέχει μόνο 5 θερμίδες.  Είναι μία πλούσια και ψηλής ποιότητας πηγή πρωτείνης καθώς πλησιάζει την ποιότητα των ζωικών πρωτεινών.  Το μανιτάρι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνες όπως C, B complex (κυρίως φυλλικό οξύ, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, B6), σίδηρο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά τα οποία το δικαιολογούν  την υψηλή ποιότητά του.

40γρ. Σέλινο περιέχει μόνο 3 θερμίδες.  Είναι μια πλούσια πηγή φυτικών ινών το οποίο περιέχει βιταμίνες Α, C και σημαντικές ποσότητες βιταμινών B complex.  Θεωρείται ακόμη, σημαντική πηγή ιχνοστοιχείων όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο και κάλιο.  Χάρη στην ψηλή περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες και σε συνδυασμό της χαμηλής περιεκτικότητάς του σε θερμίδες, βοηθά στην αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων του πεπτικού συστήματος καθώς και της μειωμένης όρεξης.

40γρ. Μαρούλι περιέχει μόνο 6 θερμίδες.  Είναι πλούσια πηγή νερού, φυτικών ινών καθώς και βιταμίνης Α (περιέχει προβιταμίνη Α ή β-καροτένιο), Κ, C, φυλλικού οξέος, καλίου, μαγγανίου και χρωμίου. Η πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και ταυτόχρονα η παρουσία του β-καροτενίου το καθιστά εξαιρετικά σημαντικό λαχανικό στον μεταβολισμό της χοληστερόλης (οξείδωση χοληστερόλης).

40γρ. (Βραστό) σπανάκι περιέχει μόνο 8 θερμίδες.  Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ η οποία βοηθά στην παραμονή του ασβεστίου στα οστά.  Η ψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ ενεργοποιεί την πρωτείνη MPG η οποία δρά προστατευτικά ενάντια στη δημιουργία κιρσωδών φλεβών.  Είναι επίσης πλούσιο σε μαγγάνιο, μαγνήσιο, φώσφορο και χαλκό, συνδιασμός που το κάνει άριστο σύμμαχο της οστικής ακεραιότητας.  Το σπανάκι είναι άριστη πηγή βιταμινών B complex, βιταμίνης C, φυλλικού οξέος καθώς και σιδήρου.  Η ψηλή συγκέντρωσή του σε φυτικές ίνες προστατεύει τον εντερικό σωλήνα, και ταυτόχρονα η παρουσία τρυπτοφάνης του δίνει το ρόλο του φυσικού ηρεμιστικού.  Με την ψηλή αλκαλότητά του ανακουφίζει τους πόνους της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και μειώνει τα επίπεδα ομοκυστείνης, ελαττώνοντας έτσι την πιθανότητα εγκεφαλικού, ενώ αντιμετωπίζει επιτυχώς την υπέρταση (ψηλή αρτηριακή πίεση).

Είναι λοιπόν ευνόητο, ότι οι πιο πάνω ελεύθερες τροφές εκτός από τη χαμηλή περιεκτικότητά τους σε θερμίδες, καταβάλλουν σημαντικό ρόλο και στην υγεία μας για αυτό μπορείτε να τις εντάξετε στις καθημερινές διατροφικές σας σηνήθειες, καταναλώνοντάς τις άφοβα!

maria-pieridou-dietologos-beu