Εμπνευστής της Δίαιτα Ομάδας Αίματος είναι ο γιατρός Πίτερ ντ’ Ανταμό. Οι διατροφικές ανάγκες μας καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την ομάδα αίματός μας.

Το θεωρητικό υπόβαθρό της βασίζεται στο γεγονός ότι κάθε τροφή, ανάλογα με την ομάδα αίματός μας, προκαλεί στον οργανισμό ανοσολογικές αντιδράσεις οι οποίες δυσχεραίνουν την απώλεια βάρους.

Για παράδειγμα, τα άτομα με ομάδα αίματος Ο πρέπει να καταναλώνουν οπωσδήποτε κρέας και να αποφεύγουν τα όσπρια. Την ακολουθούν, ανάμεσα σε άλλους, η Ντέμι Μούρ,η Σούζαν Σάρατον και η Βικτόρια Μπέκαμ.

bloodtypebook1
Τα πλεονεκτήματα
Έχει συγκεκριμένες οδηγίες, που θα σας βοηθήσουν να την εφαρμόσετε. Για κάθε ομάδα αίματος υπάρχει ένας κατάλογος, με τις τροφές που επιτρέπονται αλλά και αυτές που απαγορεύονται. Έτσι, αποφεύγετε το συνηθισμένο προβληματισμό κάθε νοικοκυράς «τι να μαγειρέψω σήμερα;».

Τα μειονεκτήματα
Η θεωρία πάνω στην οποία βασίζεται η συγκεκριμένη δίαιτα παρουσιάζει πολλά επιστημονικά κενά και δεν είναι τεκμηριωμένη.
Το διαιτολόγιό της αποκλείει βασικές ομάδες τροφίμων, σημαντικών για την υγεία του οργανισμού.
Η συχνή κατανάλωση κρέατος, που προτείνει για συγκεκριμένες ομάδες αίματος, απέχει από το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής και θεωρείται υπεύθυνη για διάφορες μορφές καρκίνου.
Σε ορισμένες ομάδες αποκλείονται φρούτα και λαχανικά, με συνέπεια τη μείωση στον οργανισμό πολύτιμων βιταμινών και στοιχείων.
Θα χάσω βάρος;
Αν την ακολουθήσετε πιστά, το πιθανότερο είναι πως θα αδυνατίσετε, καθώς παρέχει καθημερινά μικρή ποσότητα θερμίδων. Ωστόσο, είναι επίσης πιθανό να το ξαναπάρετε.
Η γνώμη του ειδικού
Πιθανότατα θα στερηθείτε αγαπημένα σας φαγητά χωρίς ουσιαστικό λόγο, καθώς η παρατηρούμενη απώλεια στη ζυγαριά θα οφείλεται αποκλειστικά στη μείωση των θερμίδων.

ΟΜΑΔΕΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

blood1          

ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΒ

  • Τροφές που συμβάλλουν στην παχυσαρκία: κόκκινο κρέας , καλαμπόκι, σιτάρι.
    – Τροφές που συμβάλλουν στο αδυνάτισμα: Ψάρια , ανανάς, πράσινα λαχανικά.
    – Κρέατα και πουλερικά: Προτιμήστε τη γαλοπούλα. Αποφύγετε χοιρινό , μοσχάρι, κοτόπουλο.
    – Ψάρια και θαλασσινά: Οι καλύτερες επιλογές είναι η σαρδέλα , η πέρκα, και η πέστροφα. Δεν     ενδείκνυται το χέλι, το καβούρι, ο αστακός και οι γαρίδες.
    – Γαλακτοκομικά: Τυρί και γάλα κατσίκας , γάλα σόγιας. Αποφύγετε το ροκφόρ και την παρμεζάνα.
    – Λάδια: Ελαιόλαδο και λινέλαιο. ‘Οχι στο καλαμποκέλαιο, το σουσαμέλαιο και το ηλιέλαιο.
    – Ξηροί καρποί και σπόροι : Καλύτερες επιλογές τα καρύδια και τα αμύγδαλα. Αποφύγετε τα φουντούκια , το σουσάμι και τους ηλιόσπορους.
    – ‘Οσπρια: Φακές , αρακάς και κουκιά. Δεν συνίσταται η φάβα.
    – Δημητριακά: Ρύζι , βρώμη και κεχρί. ‘Οχι στο καλαμπόκι.
    – Λαχανικά: Κουνουπίδι, μαϊντανός , μπρόκολο και σπαράγγια. Αποφύγετε την αγκινάρα, το αβοκάντο και τις πιπεριές.
    – Φρούτα: Κεράσια, ακτινίδια, ανανάς. Κακές επιλογές τα πορτοκάλια και οι μπανάνες.

knife1

ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ Α

  • Τροφές που συμβάλλουν στην παχυσαρκία: σιτάρι , γαλακτοκομικά , φασόλια.
    – Τροφές που συμβάλλουν στο αδυνάτισμα: Σόγια , φυτικά έλαια λαχανικά, ανανάς.
    – Κρέατα και πουλερικά: Κοτόπουλο και γαλοπούλα. Αποφύγετε το χοιρινό και το βοδινό.
    – Ψάρια και θαλασσινά: Σαρδέλα , πέρκα και κολιός. Αποφύγετε το καβούρι, τις καραβίδες και τις γαρίδες.
    – αλακτοκομικά: Γάλα και τυρί σόγιας. Κακές επιλογές το ροκφόρ και το ένταμ.
    – Λάδια: Ελαιόλαδο και λινέλαιο. Αποφύγετε το καλαμποκέλαιο και το σουσαμέλαιο.
    – Ξηροί καρποί και σπόροι: Κολοκυθόσποροι αμύγδαλα, ηλιόσποροι. Μην προτιμάτε τα φυστίκια Αιγίνης και τα κάσιους.
    ‘- Οσπρια: Φακές κουκιά και αρακάς. Αποφύγετε τα ρεβύθια και τα φασόλια.
    – Δημητριακά: Βρώμη και σίκαλη. Κακή επιλογή το σιτάρι.
    – Λαχανικά: Καρότα, αγκινάρες, μαρούλι και μπρόκολο. Μην προτιμάτε τις μελιτζάνες, τις ντομάτες και το λάχανο.
    – Φρούτα: Ανανάς, ακτινίδια, αχλάδια και ροδάκινα. Αποφύγετε τα πορτοκάλια και τις μπανάνες.

Blood Type_Diet2

ΟΜΑΔΕΣ ΑΙΜΑΤΟΣ Β

  • Τροφές που συμβάλλουν στην παχυσαρκία: Καλαμπόκι, σιτάρι , φακές , σουσάμι και τα φιστίκια
    – Τροφές που συμβάλλουν στο αδυνάτισμα: Κρέας και πράσινα λαχανικά
    – Κρέατα και πουλερικά: Αρνί, γαλοπούλα, και βοδινό. Αποφύγετε το χοιρινό και το κοτόπουλο.
    – Ψάρια και θαλασσινά: σαρδέλα, κολιός , και πέρκα. Μην προτιμάτε τις γαρίδες , τις καραβίδες και τον αστακό.
    – Γαλακτοκομικά: Τυρί και γάλα σόγιας , ένταμ, έμενταλ και γκούντα. Κακές επιλογές τα παγωτά και το ροκφόρ.
    – Λάδια: Ελαιόλαδο και λινέλαιο. Αποφύγετε το ηλιέλαιο και το καλαμποκέλαιο.
    – Ξηροί καρποί: Καρύδια και αμύγδαλα. Μην προτιμάτε τα φουντούκια και τα φυστίκια Αιγίνης.
    ‘- Οσπρια: Σόγια, κουκιά αρακάς. Κακή επιλογή οι φακές.
    – Δημητριακά: Βρώμη και ρύζι. Αποφύγετε το σιτάρι, το κριθάρι , το καλαμπόκι .
    – Λαχανικά: Λάχανο, μπρόκολο σέλινο και μαρούλι. Μην προτιμάτε τη ντομάτα και το αβοκάντο.
    – Φρούτα: Ανανάς, μήλα και γκρέιπφρουτ. Κακή επιλογή τα ρόδια και οι καρύδες.

food2

ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ Ο

  • Τροφές που συμβάλλουν στην παχυσαρκία: Σιτάρι, καλαμπόκι, λάχανο, κουνουπίδι και φακές.
    – Τροφές που συμβάλλουν στο αδυνάτισμά: Ψάρια, κόκκινο κρέας, μπρόκολο και σπανάκι.
    – Κρέατα και πουλερικά: Βοδινό, αρνί και κοτόπουλο. Αποφύγετε το χοιρινό και τη χήνα.
    – Ψάρια και θαλασσινά: Πέρκα , σολομός και σαρδέλα. Κακές επιλογές το χταπόδι και η παστή ρέγγα.
    – Γαλακτοκομικά: Γάλα, τυρί σόγιας. Μην προτιμάτε το ροκφόρ, το γκούντα και τα παγωτά.
    – Λάδια: Ελαιόλαδο και λινέλαιο. Αποφύγετε το καλαμποκέλαιο και το φυστικέλαιο.
    – Ξηροί καρποί: Καρύδια, αμύγδαλα, και ηλιόσποροι. Κακές επιλογές τα φυστίκια Αιγίνης και τα κάσιους .
    ‘- Οσπρια: Φάβα, αρακάς και κουκιά. Καλύτερα, όχι στις φακές.
    – Δημητριακά: Σίκαλη, κριθάρι και ρύζι. Αποφύγετε το σιτάρι το καλαμπόκι και τη βρώμη.
    – Λαχανικά: Μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο, και αγκινάρα. Μην προτιμάτε το αβοκάντο, το λάχανο και το κουνουπίδι.
    – Φρούτα: Ακτινίδια, νεκταρίνια ροδάκινα και αχλάδια. Κακές επιλογές τα πορτοκάλια, οι φράουλες και οι καρύδες.

*Προσοχή: Μην εφαρμόσετε κάποια δίαιτα προτού συμβουλευτείτε το γιατρό ή το διατροφολόγο σας.