Οι ασκήσεις Kegel, είναι μια ομάδα ασκήσεων εδάφους, που έχουν σαν στόχο να δυναμώσουν τους μύες της πυελικής περιοχής. Το όνομα τους έχει παρθεί από το Δρ Kegel που ανακάλυψε αυτό το τύπο ασκήσεων.

Αυτοί οι μύες, συνδέονται με την λεκάνη και λειτουργούν σαν μια αιώρα, κρατώντας στα όργανα στη περιοχή της πυέλου.

Για να απομονώσετε αυτούς τους μύες προσπαθήστε να σταματήσετε και να ξεκινήσετε τη ροή των ούρων. Η ακούσια απώλεια ούρων (ακράτεια ούρων) είναι πολύ άσχημο για πολλές από τις γυναίκες, που έχουν φτάσει τα 40 και συχνά, πλέον επηρεάζει και τις νεότερες. Μειώνονται τα επίπεδα των οιστρογόνων, αποδυναμώνοντας τους μύες, που έχουν τον έλεγχο της ουρήθρας (από την ουροδόχο κύστη προς το εξωτερικό του σώματος). Άλλοι παράγοντες, όπως η αύξηση του σωματικού βάρους καθώς μεγαλώνουμε, μπορεί να κάνει τη κατάσταση αυτή ανυπόφορη.

Οι ασκήσεις Kegel, όπως είπαμε και πιο πάνω, μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη ή τον έλεγχο της ακράτειας των ούρων καθώς, αλλά και τη βελτίωση της σεξουαλικής ζωής (μπορείτε να πετύχετε δυνατότερους οργασμούς). Όπως καταλαβαίνετε οι ασκήσεις αυτές κάνουν για όλες τις γυναίκες σε οποιαδήποτέ περίοδο της ζωής τους, και αν βρίσκονται. Πιο κάτω σας παρουσιάζουμε οδηγίες για να κάνετε τις ασκήσεις πιο σωστά και να έχετε τα μέγιστα οφέλη.

kegel-exercise1

Για να βρείτε τους σωστούς μύες. Τοποθετήστε ένα δάχτυλο μέσα στον κόλπο σας και προσπαθήστε να σφίξετε τους γύρω μύες. Έπειτα χαλαρώστε. Μία εναλλακτική άσκηση είναι να σταματήσετε την ροή των ούρων, όταν παίρνετε την τουαλέτα σας, μην το κάνετε όμως συνήθεια. Το βασικό βήμα θα το έχετε κάνει και αυτό είναι μια πολύ καλή αρχή.

Για να έχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα μετά την πρώτη άσκηση, αφού έχετε εντοπίσει τους μύες έχοντας άδεια την κύστη σας καθίστε ή ξαπλώστε. Προσπαθήστε να σφίξετε τους μύες του κόλπου ή του πρωκτού σας για 5 δευτερόλεπτα και μετά χαλαρώστε για άλλα 5. Δοκιμάστε το τέσσερις ή πέντε φορές την ημέρα.

Αυτές οι ασκήσεις οι βασικές για να καταλάβετε το πόσο σημαντικό είναι να έχετε την υγεία σας στη περιοχή της πυέλου τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και να βελτιώσετε τη σεξουαλικής σας ζωή. Εδώ να τονίσουμε, ότι πριν από οποιαδήποτε άσκηση, ιδιαίτερα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης να συμβουλευτείτε το γιατρό, που σας παρακολουθεί για ασφαλέστερα βήματα.